مصاحبه آرشیو خبر ها
طلسمی در کار نیست ، همه ی تیم در پیروزی ها نقش دارند

طلسمی در کار نیست ، همه ی تیم در پیروزی ها نقش دارند

یوونتوس بعد از پیروزی برابر ناپولی در نبرد صدرنشنیان سری آ‌ برای اولین بار رتبه ی اول را در جدول رده بندی کسب کرد و هافبک 30 ساله ی یوونتوس به خوبی از اهمیت این پیروزی آگاه است: ‌.

 

پیروزی مهمی بود، نه به این خاطر که ناپولی را بردیم، بلکه به خاطر مسیرمان در لیگ. از وقتی بازگشتمان شروع شده، هر پیروزی از پیروزی قبلی مهم تر می شود، چون هر بار تعداد بازی هایی که برای بردن باقی مانده کمتر می شود. ما باید به این مسیر ادامه بدهیم، چون هنوز راه درازی باقی مانده است و بازی های مستقیم زیادی در کار است، اگرچه که اکثرشان را در خانه انجام خواهیم داد.

 

کلودیو تاکید کرد:

 

یک پیروزی مثل پیروزی قبلیمان نشان می دهد که چه چیزی برای مهم است، تعادل، شخصیت و گروهی که هستیم، از وقتی که همدیگر را شناختیم این پیروزی ها را به دست آوردیم. این واقعیت که تا پایان راه ادامه بدهیم و هرگز تسلیم نشویم همواره یکی از خصوصیات اصلی این تیم بوده است. امسال بازیکنان جدید زیادی به جمعمان اضافه شده است، که ― همان طور که قبلا گفتم ― ماه به ماه پیشرفت کردند و حالا بازیکنان جدید هم می دانند که نباید تا آخر تسلیم شوند. زیرا تنها راه قهرمانی و نتایج واقعی این است که تا آخر ایمان داشته باشیم.

 

او در مورد اثر روانی این برد گفت: ‌

 

مطمئنا تا 48 ساعت بعد از این برد شوق و شادی هواداران و همچنین تیم طبیعی است. اما باید متوقف شود، چون روز جمعه یک بازی سخت و مهم داریم. ناپولی هم همین طور. حالا جایگاه ما و ناپولی در صدر جدول جا به جا شده است، ولی هنوز فقط یک امتیاز بینمان فاصله است و این واقعا زیاد نیست چون هنوز بازی های زیادی تا انتهای فصل باقی مانده است. ما بازیکنان فوق العاده ای داریم و ثابت می کنیم که تیمی عالی هستیم که تا آخر برای اسکودتو می جنگد. آنها می دانند که تنها یک نبرد رو در رو را باخته اند، اما جدول هنور تکلیفش مشخص نیست و تنها یک امتیاز بین ما فاصله است.

 

آیا مصاف یوونتوس و بایرن می تواند تمرکزتان را برای این بازی به هم بزند؟

 

خطر این اتفاق وجود دارد اما ما نباید چنین اجازه ای بدهیم. ما باید مطلقا تنها به لیگ فکر کنیم، چون همان طور که پیش از این گفتم خیلی تلاش کردیم تا به صدر جدول رسیدیم. ما به خصوص باید روی بلونیا تمرکز کنیم، چون از وقتی دونادونی دارد فوق العاده کار می کند، همان طور که در سالهای اخیر در پارما عالی کار کرده بود. او کاملا روش بازی بلونیا را عوض کرده است، اما مهم تر از همه انگیزه ی هر بازیکن را که قبل از آن بازی ها را به خاطر عدم اعتماد به نفس نمی بردند. بنابراین او امضایش را روی این تیم بلونیا دارد، تیمی که برای همه مشکل ایجاد می کند و کار را برای ما سخت خواهد کرد.

 

کلودیو در مورد بازی یوونتوس و بایرن هم گفت:

 

هر دو تیم مصدوم هایی دارند، شاید آنها بیشتر از ما، اما هر دو تیم های پر از بازیکنان سطح بالا دارند که می توانند خودشان را با هر نقشی انطباق بدهند، هر بازیکنی که برای این بازی فراخوانده شود به خوبی برای این بازی آماده خواهد بود. آنها کیفیت تکنیکی و فیزیکی فوق العاده ای دارند و همیشه یکی از 3 تیم برتر جهان هستند. پس ما باید مراقب باشیم، اما به نوبه ی خودمان می دانیم که در اروپا خیلی پیشرفت کرده ایم، همه ی تیم ها به ما احترام می گذارند و و می دانیم که می توانیم با همه بازی برابری ارائه دهیم و بایرن هم به همین ترتیب خواهد بود. بازی برابری خواهد بود، دو بازی هست که ما باید از حداکثر فرصتمان استفاده کنیم.

 

یوونتوس در لیگ هرگز با حضور مارکیزیو نباخته، آیا این یک طلسم است؟

 

راستش را بخواهید به این صحبت ها اهمیت نمی دهم، مهم تر از آن، نتیجه ی بازی ها کار همه ی بازیکنان است. ما می دانیم که در ماه های اول چه برسرمان آمد ، سختی هایی بود که هم باتجربه ها و هم بازیکنان جدید تحمل کردند. پیشرفتمان کند اما باثبات بوده است و این پیروزی ها خود بیانگر این مطلب است. پس همیشه مهم ترین چیز همواره تیم است.یکی از نقاط قوتم این است که همیشه هم تیمی هایم را حمایت می کنم ، به خصوص در دفاع ، نقش من همیشه آسان نیست ، اما می توانم همزمان بازیکن رقیب را ۹۰ دقیقه مارک کنم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: